čtvrtek 28. prosince 2017

Bezlaktózové oříškové kuličky možno i RAW


   Vyzkoušela jsem spousty receptů na živé RAW kuličky a jiné z bezlaktoźových surovin, ale nic nebylo to pravé ořechové :-))
   
   Pak jsem narazila na jeden recept, který se mi osvědčil, malému chutná a nepohrdne ani přítel







Ve vodní lázni si rozpustíme kakaové máslo, jestli se nám moc zahřálo necháme trochu zchladnout, pak přidáme med


Pokud budete dělat kuličky z ořechů se slupkami, bude recept RAW. Nám chutnají více kličky, když jsou oříšky bez slupek a ty se dají odstranit jen tepelnou úpravou, takže recept pak RAW podle mě není. 
Při RAW nesmí jídlo projít tepelnou úpravou, nejvíce do 42 stupňů


Mandle spaříme vařící vodou, necháme stát asi tak já nevím pět minut, slupky jdou pak samy krásně dolů. pak je osušíme, necháme ještě trochu oschnout na vzduchu a pomeleme - já je melu na strojku na mletí strouhanky, moje tři mixéry nemají takový výkon, aby ořechy pomlely


Kuličky jsem zkoušela z mnoha variací oříšků, nám se nejvíce osvědčily kličky mandle/arašídy a mandle/lískové ořechy. Arašídy jsem měla kupované ve slupce/skořápce, ty se loupou v pohodě. Horší je to s lískovými oříšky. Ty se musí nasucho opražit na pánvy, aby šla slupka dolů. Hlavně hlídat, aby se oříšky nepřipálily

Lískové oříšky pak také namelu na mlýnku na strouhanku. 
Když máme pomleté oříšky, tak je nasypeme do mixéru, přidáváme postupně rozpuštěné kakaové máslo s medem a mixujeme a mixujeme.
Ze vzniklé hmoty tvarujeme kuličky - je to dost mastné - a pak je dáme do lednice ztuhnout. po vytažení se už neroztékají, drží pohromadě







Potřebujeme :
asi 25g kakaového másla
asi 1 lžíci medu
asi tak 200g - 220g mletých ořechů ( já dávám půl mandlí a půl jiných oříšků)
pokud chceme kuličky trošičku měkčí tak malou lžičku kokosového oleje












   Kuličky dělané bez slupky jsou světlejší, chuťově jemnější














  Když jsme dělali kuličky s pistáciemi, tak si vzal mladší syn na loupání paličku:-)) nebyl schopen skořápky jemnými prstíky od sebe rozloupnout

Žádné komentáře:

Okomentovat