sobota 14. září 2024

Prší, prší jen se leje ZÁPLAVY 2024

                     Vedle naší zahrádkářské kolonie má Sokol hřiště a kurty. Zatím takhle . . . .

                                                                SOBOTA 14 . 9 . 2024






NEDĚLE 15 . 9 . 2024
Tak zahrádky jsou pod vodou, na silnici, která je výše, je pod kolena vody, nedostala jsem se tam
Z čeho mám husí kůži - vzadu u říčky (teď je rozlitá ) má nějaký blázen 2 psy (šíleně vyjou, nahlásila jsem to policii , ale jestli jim pomůžou to nevím) 









Ještě teď v létě mi sousedka říkala, že máme podloží písek a štěrk, že máme zahrádky na bývalých rybníkách. A je to tady. Příroda si bere svoje zpět. . . 







Šla jsem se teď odpoledne kolem 16 hod znova podívat, jestli voda neopadla. Smůla. Vody je do půlky stehen, moje zahrádka je určitě celá pod vodou 😭



U nás doma zatím takhle, dala jsem na lednici vysoušeč (není vidět) jen prodlužovačka

PONDĚLÍ 16 . 9 . 2024
Konečná 😭




Asi před 3lety jsem chtěla po příteli k svátku nebo narozeninám velký hrnec. Tloukl si na čelo, na co mi to bude. Tak jako dnes si pamatuji, že jsem mu tehdy řekla, že to chlap nemůže pochopit na co je ženské velký hrnec. Nakonec mi donesl od kolegyně z práce. A dnes se hodí !!! Jsou povodně a už druhý den neteče tepla voda, netopí, na chvíli nešla elektřina, musel koupit nový přímotop na vysoušení zdí. V pohotovosti mám baterky , svíčky , sirky. Ráno jsme měli problém se dostat do práce. A to na tom nejsme ještě tak špatně jako Jesenicko, Krnov, Opava, Ostrava Svinov, Koblov, Přívoz, Nová Ves . . . . 


             Noooo a nechat umýt nekolik dní městské zhýčkané děti v lavoru je docela maso  . . . . 

                                                                       ÚTERÝ 17 . 09 . 2024









Houpačka se doplavila až na kompost . Sběrače vody jsem našla až o dvě zahrádky dále , těžké květináče s keři také u sousedů , kadibudka u sousedů , vrch pařeniště odplaval až o 4 chatky, úplně za rohem, poklop pařeniště jsem nenašla vůbec



Přišla jsem o všechna semínka nachystaná na příští sezonu - rajčata , ačokču , česnek na sadbu , cibulky tulipánů , cibulky narcisů a modřenců , pak o obě krmítka pro ptáčky ( to mě mrzí nejvíce ) , sadbu žampionu a penízovky sametonohé , další a další co je důležité pro zahradníka , nářadí je rezavé . Ach jo . . . . . . .




4 roky v prd . li a můžu začít odnova . . . . . . . . všechno je kontaminované, nemám čistou natož teplou vodu, takže všechno musí pryč


                                                   SOBOTA 21 . 9 . 2024
Tak až dnes (týden po té hrůze) nám k zahrádkářské kolonii přistavěli pár kontejnerů na odpad, bohužel se rychle plní. Byly tendence, že se udělají skupiny/čety a půjde se postupně od chatky k chatce, ať se pomůže i těm, kdo nemají pomoc rodiny kamarádů. Nikdo nechtěl pomáhat na cizím, každý si poradil na svojem jak uměl. Viděla jsem i bezohlednost k druhým. Hádky . Já se s věcmi tahala sama, starší soused mi nabídl svoje tačky, starší sousedka mi pytel rovnou na tačky vzala. Už to máme trochu vyklizené, ale práce bude ještě hodně. Některé věci jsem musela vzít domu umýt v teplé vodě. Některé rostliny už umírají mají bahnem zalepené listy nemůžou dýchat a já to nestíhám všechno umývat, jde to špatně dolů. Vodu si nosím v petkách z domu. Borůvky to zatím dávají , ale pepína už jsou úplně hotové, tem nepomůže ani přesazení. 

Po cestě domů jsem šla cestou co vždycky, voda už opadla. Na poli jde vidět, že úrodná vrstva hlíny je odplavená pryč, zůstala jen tvrdá zem


Po obědě jsme šli vyklízet s přítelem. Úplně mi rvalo, srdce, že jsem musela vyhodit úrodu chilli papriček, plno fíků, plno brusinek, plno liči, pepína. Rostlinky pepína jsou úplně kaput, fíky taky nevypadají dobře. Doufám, že to nezakřiknu, jediné kanadské borůvky jsou v pořádku 









                                                                30 . 9 . 2024
Tak až dnes jsem se dostala k tomu, posbírat z kustovnice plody - sice už 14 dní stříkám na rostliny čistou vodu, ale nestačí to, nesmyje se to bahno, pořád jsou listy, poupata, plody všech rostlin zabahněné. Paní sousedka, jak mě viděla lítat s rozprašovačem říkala, že se o to nestará , že to smyje déšť, ale neprší a stejně i když jsem keře několikrát stříkala vlažnou vodou a snažila se bahno prsty smýt rostlinky jsou pořád ušmudlané 


                                                                 TIP na blog
                                            https://tetajana.cz/2024/09/zivel/

Žádné komentáře:

Okomentovat