pondělí 30. září 2019

Fermentovaná kaše

Asi tak před rokem jsem hledala náhradu za kravský jogurt pro mladšího syna a našla jsem recept na ovesný jogurt. Po vyzkoušení jsem zjistila, že mi vůbec nechutná, syn to také nechtěl, i když jsem mu to hezky nazdobila čerstvým ovocem. Pak jsem našla recept na ovesnou fermentovanou kaši. Postup je úplně stejný, jen se nefermentuje tři dny, ale přes noc. A to mi osobně chutnalo. Takže si kaši dělám občas, když na ní dostanu strašnou chuť - tělo si o ní asi samo řekne. Recept na kaši má na svém blogu skoro každý, takže jen stručně, jak to dělám já  . . . . .

Používám šungit







Vločky dávám do misky od oka, takže dnes poprvé jsem zjišťovala, kolik toho vlastně potřebuji na jednu porci - mi stačí bohatě 3/4 hrnku vloček. Vločky večer zaleji vodou, hladina sahá asi tak 2cm nad ně. Překryji misku potravinovou fólií a dám odpočívat na kuchyňskou linku

Ráno vyklopím vločky do sítka a nechám trochu okapat (v některých receptech uvádějí, že se mají vločky propláchnout, někde ne) . Vločky dám zpět do misky a pořádně pomixuji ručním mixérem. No a pak buď přidám špetku soli a opražím si slunečnicové semínka a nebo si kaši osladím datlovým sirupem, ten se mi zde chuťově líbí více než med. Nedávám si žádné ovoce, žádné koření nic. Podle mě zde platí, že v jednoduchosti je síla . . . . .





Tento týden jsem byla se starším synem doma na paragrafu, takže jsem měla čas a každý den zkoušela nějaký bezlaktózový, raw nebo GAPS recept. Sto lidí sto chutí, mi z toho nechutnalo nic. Slunečnicové semínka mi chutnají pražené nebo naklíčené, ale když se pomixují a má se z nich udělat paštika nebo jiná raw věc, tak se mi to zdá kyselé a vadí mi to ( vyjímkou jsou zelená pesta, ta slannost tu kyselost asi prebije). To samé s kešu. Kešu miluji ale jen tak chroupat, když kešu pomixuji na majonézu nebo krém prostě mi to vadí a nejsem to schopna sníst. To samé řeřicha - čerstvě posekanou na lučinu ji miluji, ale z řeřichové polévky, kde byla řeřicha pomixovaná jsem se pozvracela. Tím chci říct, že někomu nebude chutnat fermentovaná ovesná kaše, někomu zase fermentovaný ovesný jogurt. Recept je triviální mi chutná, takže dávám jako příspěvek na blog . . .  ..


https://www.zkvaseno.cz/2014/10/oves.html?m=1#more

http://www.nasehobby.cz/fermentovane-ovesne-vlocky-laktobacily/


http://kucharkazesvatojanu.blogspot.com/2016/05/ovesny-jogurt.html


http://zdravejist.blogspot.com/search?q=ovesn%C3%BD+jogurt

https://kitchenette.cz/clanek/ovesna-fermentovana-kase



Žádné komentáře:

Okomentovat