středa 22. května 2024

chystané změny na zahradě a balkon

                                                     

                                                              Moje zahrada v květnu

Jak už jsem psala, začala jsem předělávat zahradu kvůli koček a slimáků. Jako první začala likvidace předzahrádky. Protože nesmíme mít ploty, budou tam nahusto hortenzie (ale nevím, jak chutnají slimákům, aby to zase nebylo zklamání)
Tady byly vzadu trsy pažitky, ty jsem vykopala a zatím dala do květináčů a moc se to pažitce nelíbí, začala hodně rychle žloutnout. Vůbec nevím, kam ji dám, tak jako jehličnany z předzahrádky. Zatím je všude něco roztrkané po zahradě v lavorech a kýblech. Pažitka musela ustoupit nové výsadbě paprik, zatím tam nejsou všechny. Papriky a feferonky slimáci ožrali během jediné noci. Na merlík jahodový zatím nejdou, ten je přesazený ze samovýsevu, moc se mu to taky nelíbí, tomu zase pro změnu červenají listy a neroste



Konečně jsem dala do pořádku jahody přesazené na podzim z vyvýšených záhonů do truhlíků, přes zimu byly zavřené v chatce a tam chytly jahodníky plíseň a také dlouho trvalo, než se teď vzpamatovaly. Zralé plody už má, ale radují se z nich jak jinak slimáci drzouni


                                             Co mi dělá radost jsou růžové rybízy, bude sklizeň. Díky tomu, že byly zasezeny letos pozdě tak růžový rybíz nevymrzl - jako černý, červený a bílý a angrešty


Jako předplodinu pro rajčata jsem zvolila wasabinu, začíná přerůstat, takže proběhla sklizeň, nikomu nechutná, takže už ji asi pěstovat nebudu, my na ty saláty prostě nejsme





A v truhlíku se mi zabydlela sršeň. Bojim bojim


                 Zatím mám rajčaty osázené jen 3 truhlíky ze 4, prostě se té sršně bojím

 

                 Včera jsem začala sklízet kerblík do mrazáku a mladší syn jahůdky do pusy



                                        Koupila jsem nové zápichy, tyhle vypadají bytelněji, ty staré jsou možná hezčí, ale neosvědčily se, lámou se nohy




                                                   A začal sběr sírovce (po cestě domů ze zahrady)


                                          A dostala jsem nádhernou kytici pivoněk. 💚



Žádné komentáře:

Okomentovat