pátek 31. května 2024

Balík

 


Včera mi došla zásilka. Vše super zabaleno, rostlinky v pořádku. Spokojenost.


Nakoupila jsem Echinaceu, Monardu a Agastache - to mi sežrali slimáci už bych je nestihla vypěstovat ze semínka. Pak další Wasabi do sbírky. Maliník Black Polka mi jeden po zimě odešel, takže další pokus. A na konec 4ks kustovnice/goji AMY a GROSFRUCHTIG . 
Zatím jsou rostlinky na balkoně, na zahradu půjdou až na ně budu mít květináče. Wasabi zůstane doma

O víkendu byly hodně přeháňky, chvíli pršelo, chvíli lilo, chvilku vedro a dusno na zdechnutí. Nedalo se moc dělat. Dosadila jsem všechny papriky, okamžitě opět sežrané slimáky. Čistila jsem spáry mezi betony, normálně na to nemám čas, ale když začalo lít, tak jsem byla schovala pod střechu a vytrhávala, jak na chvíli přestalo jsem běžela sadit nebo plít a pořád dokola



Loni jsem po záhonech poházela mák z úrody na našich záhonech, na jaře vylezli 3 rostlinky, dvě jsem přesadila, ty hned zdechly, s touhle jsem vůbec nehýbala a je 2x větší než ty loňské původní


Brambory v květináčích. Přítel se chytal za hlavu, co jsem si to zase vymyslela, kdo normální pěstuje takhle brambory. No já. Až je budu chtít sklidit, tak jen vysypu květináč a nikde mi v záhonu nic nezůstane. Najivně jsem si myslela, že to bude pro slimáky těžší, ale není, je v tom vlhko, tak se jim tam líbí a vesele se krmí natí. Ale i tak mám rostliny brambor krásnější a zdravější než loni na záhonu. Na jaře vylezlo pár fialových brambor, které jsem loni na záhonu nenašla, takže jsem je opatrně přesadila mezi ostatní bílé brambory, tak jsem zvědavá, jaká pak bude úroda hlíz a jak se květináče osvědčí. Zatím mi vadí to, že jsou těžké na přenesení a některým už křuply úchyty. Šoupu s květináčema docela často, abych posbírala slimáky pod nima a abych případně posbírala jejich vajca


Sklidila jsem poslední zimolez


A zralé jahody mi sklidili jak jinak slimáci


Letos jsou hodně otravní i mravenci


Konečně mi vykvetla popínavá růže



Po cestě ze zahrady jsem potkala čápa - zrovna kosili trávu na louce a on si hledal oběd



Žádné komentáře:

Okomentovat