pondělí 20. května 2024

Rebarbora




Tento víkend byla poslední sklizeň mojí obrovské rebarbory (její místo je mezi dvěma vzrostlými černými rybízy) . Udělala jsem koláč a listy dala do nádoby, kterou mám vyčleněnou na jíchy. Kopřivovou jsem už totiž vypotřebovala, takže je čas na další smradlavou vodu

Rebarborová jícha
Listy rebarbory natrhám na menší kousky ( moje listy jsou fakt obrovské, s menšími listy dalšími tří pidi rebarbor se nepářu a dám je tam celé) a zaliju v plastové nádobě vodou (měla by být horká, ale takovou možnost na zahradě nemám), tak aby listy byly úplně ponořené. Nádobu se směsí poté nechám týden až čtrnáct dní fermentovat, občas když dojdu na zahradu kejdu promíchám. Jícha je hotová, jakmile zmizí pěna na povrchu. Jícha se může rozředit vodou v poměru 1:5 a použít jako postřik a nebo zředit a použít jako jícha na zalévání, měla by odrazovat slimáky. Na moje slimáky neplatí nic 😡


Proto jsem začala předělávat celou předzahrádku kvůli slimákům i kočkám, co tam furt lítají sem tam a všechno polámou a kadí a nezahrabávají
(zatím jsem vykopala všechny cibuloviny a jehličnany)

Žádné komentáře:

Okomentovat