čtvrtek 13. června 2024

Zahrada v červnu

                                                https://www.facebook.com/zahradamilcice

Sklízím průběžně měsíční jahůdky. Jahody sklízí slimáci. Sklidila jsem česnekové výhony. Z ředkviček jsem letos neměla nic - vše šlo do kompostu a to jsem měla různé odrůdy, ale nezadařilo se. Nevzešla mrkev a kopr. Hodně merlíku jahodového nakonec taky vzali slimáci útokem. Zatím tedy žádná pořádná sklizeň, není se čím chlubit.


Včera mi došel balík a přítel byl tak hodný, udělal si chviličku čas a odvezl nás na zahradu a hned nový přírůstek zasadil. Sice se zase podivoval nad tím, že se sadí stromek v červnu a né na jaře nebo na podzim. Jenže co jsem zasadila na podzim se mi neujalo a teď na jaře jsem ještě o téhle odrůdě jabloně vůbec nevěděla. Jakmile jsem APISTAR objevila, ihned jsem ji musela mít!!!




Bohužel, i když byl stromek ve velké  krabici a jemně zasazený do květináče s troškou hlíny, tak koruna stromu byla hodně polámaná. No nevadí. Stejně by se musel provést udržovací řez, který teda ještě neumím 🥴






                                             O květ máku se včelky doslova rvaly 🐝






Jedna kanadská borůvka už 4 sezóny roste jen na jednu stranu. Letos začala vyhánět i na další stranu, kde je keřík celou dobu úplně holý. No a samozřejmě ho ožrali slimáci. Zkusila jsem vykopat vřes , jestli borůvku moc neutlačuje a uvidíme  . . . . Místo vřesu jsem dala 2 ostálky 



Začal kvést lilek. I když stojí na betonu a v textilních květináčích, slimáci jim oběma nedali pokoj. Teď to tase žere něco jiného, na listech jsou malinkaté vykousané tečky


                                        https://www.ireceptar.cz/zahrada/drepcici-likvidace-30000809.html


                                                   Zasadila jsem další levanduli. V řadě (myslela jsem, že dám před levanduli živý plot z hortenzií, jenže hortenzie je obrovský keř a už se sem nevejde, levandule se začaly taky pěkně rozrůstat, takže to bude růže svraskalá, doufám, je totiž problém ji tady v Ostravě sehnat )


                                                    https://www.bylinky.net/spasmo.php


Tento víkend jsem s hrůzou zjistila, že mi u 4 růží ožrali kořeny hraboši. Takže jsem ožrané růže dala pryč a ostatní posunula. Nejraději bych je dala do nějakých košů nebo králičího pletiva, musím to ještě promyslet .  . . . 





Chlupáček mi roste všude po zahradě. Jeden jsem zasadila do květináče, myslela jsem, že přesazení a zimu nepřežije, ale dal to . . . . . . 



S API jabloní mi přišel ještě další angrešt. Kvůli jeho poštovnému jsem s objednávkou otálela. Teď to tak hezky vyšlo, že jsem za Apistar a Něguš platila jedno poštovné 
                          
                                                             3x angrešt v jedné řadě
                                                                 NIESLUCHOWSKI
                                                                 HINNONMAKI RED
                                                                 NĚGUŠ



  2x jabloně v jedné řadě
APISTAR
RED LOVE


Witte Hollander  - když mi došlo to koště poštou,  myslela jsem , že omdlím, pořád má někde na kmeni odnože, málo květů málo plodů. Jeeeenže. Plody už začínají dozrávat a zjišťuji, že je o mnohem víc chuťově lepší než krásný úhledný stromek Versailský bílý


                                                             3x bílý rybíz v jedné rovině 
                                                             WEISSE VERSAILLES (2 stromky)
                                                             WITTE HOLLANDER (1 stromek)
                                                                  

   
                                                             Rozrostl se konečně plamének 


Na jaře mi všechny 3 rostlinky hroznového vína totál pomrzly. Už jsem ani nedoufala, ale jeden keřík znovu obrazil a pokud se nestane zase nějaká pohroma tak budu mít pár bobulí hroznů


                                Bazalka Mamut - vypěstovala jsem ji úspěšně ze semínek.

P.S. Bazalka je sice nádherná, ale listy jsou tuhé, bude se hodit spíše na pesto než na Caprese
 

Sotva jsem ze zahrady vytáhla paty ( stála jsem na cestičce v krytu kadibudky a kochala se před odchodem zahradou ) najednou se dívám, že si tam přistál kos. Vím o něm. Minule jsem přišla a viděla jsem jen jeho ocas jak mizel mezi tújemi  👀




                                                                      Tip na knihu






Začátek června jsem trávila hodně na zahradě - moji kluci strávili skoro týden v nemocnici. Měla jsem tedy času až až . . . . 



Žádné komentáře:

Okomentovat