středa 7. září 2016

Nakládaný balkánský sýr




Zkoušela jsem dělat domácí balkánský sýr z tvrdého tvarohu, ale nic moc, radši teda používám kupovaný....



Naložit se dají různé sýry - nejčastější a nejznámější je naložený hermelín. U nás jí hermelín jen dospělí, náš alergik a astmatik plísňový sýr - Nivu a Hermelín a jim podobné vůbec nesmí. Kluci při HITdietě můžou jen čerstvé sýry typy Lučina, Balkán, Brynza apod.



Nakládám opět do spíše menších sklenic - když se otevře tak co nejrychleji spotřebovat. Olej sice slouží jako konzervant, ale člověk nikdy neví...
A je škoda, aby se nám zkazila takováhle pochoutka...





Základ je sýr, olej, olivy a koření, které máme rádi. Dává se černý pepř - ten já nepoužívám, pak se dává česnek - ten jsem nedala, pak feferonky - ty jsem také nedala. Do našich nakládaných sýrů jsem použila pepř červený, čerstvý rozmarýn a bobkový list. Olivový olej řecký


                                                                                                      

Olej zahřejeme max na 40 st a vložíme do něj na chvíli rozmarýn - ten se jakoby dezinfikuje a intezivněji voní. Necháme zchladnout a zalijeme tím sýry. Sklenice zavíčkujeme a jemně klepneme, abychom vyhnali bublinky. Necháme nejméně 2 dny odležet.
Zde jsem použila zelené olivy, protože jsem je měla zrovna doma, ale jinak používáme a chutnají nám s přítelem spíše olivy černé - nejsou tak trpké



A opět malý tip na knihu

Žádné komentáře:

Okomentovat