pondělí 26. září 2016

Pečený čaj


Loni jsme na podzim dostali spousty padaných jablek, spousty kyselého domácího hroznového vína, plno bylinek. Nevěděla jsem co s tím, nakonec mě napadlo, že zkusím pečený čaj. Vytáhla jsem z mrazáku plody černého bezu a další ovoce a zadařilo se - čaj doma chutnal. Příteli akorád vadil v čaji rumík




Letos jsem tedy opět natěšená udělala pečený čaj a opět to dopadlo na výbornou - chutná i klukům. Z mrazáku jsem vytáhla třešně, použila jsem sušené brusinky, alkohol jsem tedy tentokrát nedávala - domácí slivovici si naliju až do vlastního hrníčku.

Na pečený čaj je základ - neloupaná jablíčka nakrájená na menší kousky, jablíčka opravdu neloupat!!! Musí se péct i se slupkou, jinak to není ono, pokud k tomu přidáme hrušku, tak tu oloupat můžeme. Pak si každý přidá ovoce na jaké má chuť a nebo jaké má rád. Nejlepší je zpracovat ovoce po Mikulášské nadílce:-))
Na 2kg ovoce se počítá 1kg cukru
Koření - badyán, hřebíček, skořice, čerstvý zázvor - určitě by neměl chybět
2 citróny bez kůry nebo limety (na ty pozor - může zhořknout celý čaj)
určitě čerstvá meduňka a nebo máta


Pečeme na 200st asi 45-60min a nebo na 220 st 30 min - podle typu trouby a jen 2x promícháme Já nepřidávám už žádnou vodu, podle mě ovoce pustí samo dost šťávy. Nakonec do malé zavařovačky nalijeme trochu alkoholu (rum, slivovice, griotka) a hned zavíčkujeme

1-2 polévkové lžíce pečeného čaje dáme do hrníčku a zalijeme vřelou vodou a pochutnáme si:-))




Šli jsme na kaštánky a potkali jsme ježečka:-))

Žádné komentáře:

Okomentovat